Andra dagen av 5/2-fastan

Publicerad den 19 juni, 2013 i Det goda livet | 0 kommentarer

Klockan är nu snart 11 och jag har varit uppe sen 05.10 i morse. Mitt "vanliga" jag hade vid detta laget ätit frukost redan och även mellanmål. Det här är verkligen en utmaning mentalt. Jag har nu insett att jag nog ofta äter för jag är sugen på mat, inte för att jag behöver. Nu tänker vissa, "men hon är ju personlig tränare. Hon äter väl bara nyttig mat och tiderna hon ska?!"

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haaaaaaaaaa!!!!!!! Då känner man inte mig. När jag berättar för min sambo vad folk tror om mig, skrattar han högt. Jag älskar mat(även onyttig mat) och äter det gärna. Är även ett riktigt godismonster. Så vad gör jag när jag hänger mig åt allt syndigt.....mat nu alltså 😉 Jag justerar min träning. Om man läst bloggen innan, så lever jag efter +-

Alltså försöker jag ligga på en balans mellan vad jag äter och hur mycket jag rör på mig. Vet jag att jag ska svulla på fredag(min älskade svullofredag), då tränar jag extra hårt. Sen har min familj som knep att ha vår godislördag på fredag, så att säga. Min smarta sambo som kom på. När man äter på lördag börjar man(jag) ofta rätt så tidigt med allt mumsigt och fortsätter till sena kvällen/natten. Man är ju faktiskt oftast piggare på lördag och då vaken längre. Om man däremot tar sin "syndiga dag" på fredag blir svullandet under kortare period. Man börjar när man kommer hem från jobbet och, är man som mig, sloknar man rätt så tidigt framför tv:n 😉

När jag sen lägger mig, slänger jag allt godis(vilket gör familjen måttligt roade) så frestelsen försvinner till lördag 🙂

Påminn mig att nån gång lära er knepet över att äta mindre av de beroendeframkallande chipsen också en dag.

Tillbaka till fastan. I morse när jag gick upp åt jag ett halvt ägg. Vid 10-tiden ca 1/2 äpple med lite kvarg och ett ägg bredvid.

Mellanmål

 

Har fått frågor om hur jag beräknar allt. I söndags köpte vi en köksvåg och appen Fatsecret(tror jag den heter) hjälper mig att beräkna hur mycket allt innehåller. Nästa måltid blir runt 17-tiden. Då blir det mycket grönsaker och fisk eller kyckling. På 250kcal får man väldigt mycket på tallriken om man ångkokar det. Till och med barnen märker skillnad på grönsakerna när de är ångkokta. Mycket mer smak och vackrare färger.

Nu har mitt "måste ätaaaaaa" slagit in så då blir det en kopp rött alt grönt te. Köper gärna det i lösvikt, som har massa olika smaker. Har man aldrig testat grönt te är Mareld bra att börja med. Har du aldrig testat annat än svart te är rött te en bra övergång 🙂

Ha det gött alla goa människor!

 

Läs mer